Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (3)Реферативна база даних (32)Авторитетний файл імен осіб (1)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>A=Черепньов І$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 28
Представлено документи з 1 до 20
...
1.

Черепньов І. А. 
Формування закону управління кібернетичною системою [Електронний ресурс] / І. А. Черепньов // Системи озброєння і військова техніка. - 2006. - Вип. 3. - С. 72-75. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/soivt_2006_3_21
Розглянуто загальні принципи керування кібернетичними системами й обрано адаптивну систему автоматичного керування як найбільш доцільну.
Попередній перегляд:   Завантажити - 275.344 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
2.

Черепньов І. А. 
Вплив факторів вібрації та шуму на діяльність екіпажу, бойової і спеціальної техніки [Електронний ресурс] / І. А. Черепньов, Є. С. Мелентьєва, І. Ю. Биков // Системи озброєння і військова техніка. - 2006. - Вип. 4. - С. 47-51. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/soivt_2006_4_14
Розглянуто питання впливу факторів вібрації та шуму на діяльність екіпажу та бойової і спеціальної техніки.
Попередній перегляд:   Завантажити - 292.851 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
3.

Чумаченко С. М. 
Аналіз ефективності застосування безпілотної авіації в надзвичайних ситуаціях агропромислового комплексу України [Електронний ресурс] / С. М. Чумаченко, Л. А. Пісня, І. А. Черепньов // Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства імені Петра Василенка. - 2015. - Вип. 156. - С. 602-612. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vkhdtusg_2015_156_93
Проаналізовано сучасний стан розвитку малої безпілотної авіації як засобів повітряного спостереження для сфери цивільного захисту та їх можливості широкого застосування в галузі екологічного забезпечення в агропромисловому комплексі України. Враховано можливості та наробітки науково-промислового потенціалу України.
Попередній перегляд:   Завантажити - 540.636 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
4.

Чумаченко С. М. 
Впровадження вітроенергетичного потенціалу України для середнього та малого бізнесу АПК [Електронний ресурс] / С. М. Чумаченко, Л. А. Пісня, І. А. Черепньов // Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства імені Петра Василенка. - 2015. - Вип. 156. - С. 626-635. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vkhdtusg_2015_156_96
Проаналізовано сучасний стан вітрової енергетики на Україні та її внесок до світової тенденції розвитку даної галузі. Враховано можливості та наробітки науково-промислового потенціалу, наведено приклади впровадження вітроенергетичних систем в малому та середньому бізнесі агропромислового комплексу інших країн, вказано перспективні напрямки реалізації в реаліях України.
Попередній перегляд:   Завантажити - 872.904 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
5.

Безбабічева О. І. 
Безпечна експлуатація та надійність мостових споруд на дорогах України як необхідні елементи траспортної логістики [Електронний ресурс] / О. І. Безбабічева, М. М. Кірієнко, І. А. Черепньов, В. Л. Топчій // Інженерія природокористування. - 2016. - № 1. - С. 29-39. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Iprk_2016_1_7
Розглянуто питання надійності та безпечної експлуатації мостових споруд. Мостові споруди є складними інженерними системами 4 - 5 категорії небезпеки. При цьому стан цих споруд може суттєво впливати та транспортно - логістични схеми будь-яких перевезень в сфері агропромислового комплексу. Закриття руху через незадовільний стан споруди або ії руйнування, організація нових шляхів доставки вантажів та пассажирів є затратними. Запропоновано приділяти професійну увагу всім етапам життевого циклу споруд для подовження іх ресурсу. Розглянуто основні причини переходу автодорожніх мостів до незадовільного стану. Наведено дані про вплив стану окремих елементів на зниження строку служби споруд. Одним з основних факторів, що значно знижують надійність та термін служби мостів, є несвоєчасна заміна гідроізоляції та застосування неякісних матеріалів для ії улаштування. "Слабкими ланками" для споруд є відсутність сучасного комплексного водовідводу, недосконалість деформаційних швів та зон сполучень з підходами. Виявлено, що найбільш розповсюдженими причинами незадовільного стану мостів є дефекти та помилки етапу будівництва, зокрема, зневага до норм та правил виконання робіт. Показано, шо етап експлуатації повинен супроводжуватися своєчасними обстеженнями та виконанням поточних ремонтів, що потребує державної підтримки та спеціально підготовлених професійних кадрів. Окремою категорією зруйнованих споруд стають мости та шляхопроводи зони АТО, відновлення яких є дуже проблематичним. Переміщення по мостам важкої техніки та понаднормативних вантажів може призвести до аварій та до руйнувань прогонів та опор існуючих мостів. Відмічено, що результат функціонування мосту як системи має не тільки технічні, але й економічні, соціальні, екологічні та інші аспекты. Запропоновано проводити оцінку технічного стану споруд, їх надійності та довговічності при широкому застосуванні можливостей комп'ютерної техніки. Відмічено, що нові технології ремонту та проектування споруд, а також своєчасна діагностика дають можливість покращити стан споруд під час їх експлуатації, а також знизити ризик передчасних відмов у майбутньому.
Попередній перегляд:   Завантажити - 382.325 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
6.

Ляшенко Г. А. 
Обґрунтування вибору частоти ультразвукового опромінення суглоба тварини при захворюванні на синовіт [Електронний ресурс] / Г. А. Ляшенко, І. А. Черепньов, Н. В. Полянова // Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства імені Петра Василенка. - 2016. - Вип. 175. - С. 162-163. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vkhdtusg_2016_175_60
Попередній перегляд:   Завантажити - 814.316 Kb    Зміст випуску     Цитування
7.

Ляшенко Г. А. 
Обґрунтування моделі впливу терапевтичного ультразвукового опромінювання на суглоб тварини [Електронний ресурс] / Г. А. Ляшенко, І. А. Черепньов, В. Л. Топчий // Інженерія природокористування. - 2016. - № 2. - С. 48-51. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Iprk_2016_2_10
Попередній перегляд:   Завантажити - 496.2 Kb    Зміст випуску     Цитування
8.

Заіченко В. І. 
Шляхи зниження віброакустичного навантаження на операторів транспортних засобів [Електронний ресурс] / В. І. Заіченко, І. А. Черепньов // Інженерія природокористування. - 2017. - № 1. - С. 97-103. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Iprk_2017_1_19
Попередній перегляд:   Завантажити - 422.792 Kb    Зміст випуску     Цитування
9.

Стародубцев С. О. 
Актуальні аспекти управління організацією в кризових ситуаціях [Електронний ресурс] / С. О. Стародубцев, В. А. Романюк, І. А. Черепньов // Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства імені Петра Василенка. - 2017. - Вип. 182. - С. 256-265. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vkhdtusg_2017_182_31
Ефективність та функціонування роботи будь-яких організацій базується на сукупності прийняття управлінських рішень, особливо, у період виникнення кризових явищ, які залежать від факторів зовнішнього і внутрішнього середовища. Особлива увага, при цьому, приділяється системі моніторингу кризових ситуацій. В результаті моніторингу визначається ймовірність і реальність появи кризових явищ, що надає змогу своєчасно розробити та здійснити ланку антикризових заходів. Розглянуто проблеми антикризового управління організацією у період кризи, надано класифікацію криз та визначено ознаки кризового стану організації. Для виходу підприємства з цього стану рекомендовано комплекс оперативних і стратегічних заходів.
Попередній перегляд:   Завантажити - 379.71 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
10.

Макогон О. А. 
Стан та перспективи модернізації опозитних двотактних двохвальних дизелів спеціального і загального призначення [Електронний ресурс] / О. А. Макогон, І. А. Черепньов, В. В. Давиденко, В. Д. Тимофєєв // Інженерія природокористування. - 2018. - № 1. - С. 16-23. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Iprk_2018_1_4
З усіх відомих схем і компоновок дизелів для забезпечення найбільш щільного компонування моторно-трансмісійного відділення танків, дизель типу 5ТДФ, за своїми основними параметрам стоїть на рівні, досягнутого світовою практикою. Він має ще достатні резерви для зменшення габаритів, підвищення потужності, технологічного і конструктивного спрощення, які до цих пір ще практично не використовувалися. Проведено аналіз контрольних параметрів робочого процесу опозитних танкових дизелів з метою пошуку нових конструкторських рішень при використанні у новітніх зразках двотактних двохвальних дизелів спеціального і загального призначення. Показано, що опозитний двигун в умовах низьких температур навколишнього повітря має незадовільні пускові характеристики, зумовлені особливостями робочого циклу. Ускладненим є його запуск без застосування додаткових засобів навіть при плюсовій температурі навколишнього повітря, а встановлені на двигун системи дозованого масловприску і автономного факельного підігріву не завжди ефективні, тягнуть додаткові витрати ПММ, особливо мастила двигуна. Не до кінця вирішена проблема очищення повітря, яке живить двигун. На харківських машинах, оснащених двотактними дизелями, традиційно застосовуються безкасетні інерційні очищувачі повітря циклонного типу, покликані забезпечити мінімально можливий опір у впускному тракті. Обгрунтовано доцільність пошуку нових конструкторських рішень, що забезпечать надійну роботу системи очищення повітря для двигуна цього типу, в тому числі за рахунок установки додаткових касет. Однак, при надщільному компонуванні моторно-трансмісійного відділення, це вкрай складне завдання, яке необхідно буде вирішити.
Попередній перегляд:   Завантажити - 803.617 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
11.

Черепньов І. А. 
Розвиток загально-навчальних навичок як необхідна умова в підготовці фахівця з високою культурою безпеки життєдіяльності [Електронний ресурс] / І. А. Черепньов, Г. В. Фесенко, О. А. Макогон, В. О. Гунченко, С. А. Новік // Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства імені Петра Василенка. - 2018. - Вип. 190. - С. 178-184. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vkhdtusg_2018_190_28
Попередній перегляд:   Завантажити - 730.568 Kb    Зміст випуску     Цитування
12.

Черепньов І. А. 
Застосування методів дистанційного зондування для охорони об’єктів [Електронний ресурс] / І. А. Черепньов, В. А. Романюк, С. О. Стародубцев // Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства імені Петра Василенка. - 2018. - Вип. 190. - С. 231-238. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vkhdtusg_2018_190_35
Серед численних питань безпеки будь-якого промислового, цивільного чи спеціального об'єкта чи не найскладніший і найважливіший - захист його периметра як першого і найбільш відповідального рубежу охорони. Захист периметра об'єкта можливий за оптимального поєднання механічних перешкод, що утрудняють і уповільнюють дії порушника, з технічними засобами раннього виявлення факту проникнення. Периметровий комплект інженерних споруд як сукупність інженерних огороджень слугує для забезпечення неприступності територій і об'єктів з метою запобігання проникненню на них сторонніх осіб і транспортних засобів. Периметровий кордон об'єкта є найкращим місцем для раннього детектування вторгнення. Таким чином, периметрові системи охорони є найбільш ефективними засобами захисту від несанкціонованого проникнення, оскільки видають сигнал тривоги задовго до того, як зловмисник може проникнути в особливо важливі зони, об'єкта, що охороняються. На українському ринку безпеки представлено величезну кількість різноманітних систем для охорони периметра. Розглянуто ті, що використовують інфрачервоний діапазон (ІЧ) діапазон хвиль. Інфрачервоні системи за своїм принципом роботи та комплектації розподіляються на два види: активні та пасивні. Активні інфрачервоні системи охорони периметру складаються з приймача та передавача ІЧ променів, які знаходяться за умов прямої видимості. Випромінюваних ІЧ променів може бути кілька, та вони посилюються за допомогою оптичних лінз. Сигнал тривоги формується у разі переривання променя. Відстань, яка охороняється, може бути значною - до сотень метрів. Пасивні інфрачервоні системи діють на основі пасивних ІЧ датчиків з просторовою діаграмою променя. Вони встановлюються там, де необхідно контролювати невеликі діляни параметра, наприклад, в'їзд на територію. Робота датчиків заснована на зміні ІЧ випромінювання навколишнього середовища під впливом руху. Мета роботи - оцінювання можливості лазерних методів охорони, які засновані на аналізі зміни просторової структури лазерного випромінювання в ІЧ діапазоні хвиль, спричиненої переміщення об'єкта. Це надасть змогу збільшити висоту зони дії засобів контролю до десятків метрів по периметру об'єкта. Для збільшення дальності дії таких систем запропоновано застосовувати світроповертаючі покриття (СПП).
Попередній перегляд:   Завантажити - 644.591 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
13.

Гадецька С. В. 
Багатокритеріальна (векторна) оптимізація раціону військовослужбовців, розташованих в стаціонарних і польових умовах [Електронний ресурс] / С. В. Гадецька, В. Ю. Дубницький, Ю. І. Кушнерук, Л. Д. Філатова, І. А. Черепньов // Системи озброєння і військова техніка. - 2019. - № 2. - С. 152-167. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/soivt_2019_2_20
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.039 Mb    Зміст випуску     Цитування
14.

Макогон О. А. 
Синтез алгоритму керування тиском повітря в шинах з урахуванням параметрів динамічної системи підресорювання корпусу колісних транспортних засобів підвищеної прохідності [Електронний ресурс] / О. А. Макогон, І. А. Черепньов, О. П. Клімов, О. В. Косарєв, О. П. Пономаренко, О. О. Кумпан, Є. М. Шпінда // Інженерія природокористування. - 2019. - № 1. - С. 14-23. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Iprk_2019_1_4
Предмет вивчення - процеси зміни тиску повітря в шинах колісного транспортного засобу в залежності від мікропрофілю дорожнього покриття. Мета дослідження - аналіз основних систем керування тиском в шинах та їх складу; вибір варіантів оптимального закону зміни тиску в шинах за умов покращення параметрів динамічної системи підресорювання корпусу КТЗ експлуатації машини в реальних умовах. Задачі: провести аналіз особливостей застосування колісного транспортного засобу у різноманітних дорожніх умовах; зробити огляд систем керування тиском повітря в шинах та їх розвиток; оцінити зв'язок параметрів динамічної системи підресорювання корпусу та тиску повітря в шинах колісного транспортного засобу; розробити алгоритм регулювання швидкості зміни тиску в автоматизованій системі керування. Методологічною основою дослідження стали загальнонаукові та спеціальні методи наукового пізнання. А саме: теоретичні положення аналітичної механіки - рівняння Лагранжа в узагальнених координатах - були використані для опису збуреного руху підресореної частини корпуса КТЗ та створення математичної моделі; порівняльний аналіз існуючих систем керування тиском повітря в шинах та аналіз їх розвитку був покладений в основу синтезу алгоритму керування тиском повітря в шинах КТЗ підвищеної прохідності. Отримані такі результати. Отримана аналітична залежність величини динамічного ходу амортизатора від швидкості зміни тиску в повітряній системі, яка покладена в основу алгоритму регулювання тиску повітря в шинах колісного транспортного засобу, дозволяє максимально враховувати швидкісні реакції підвіски на зміну мікропрофілю рельєфу місцевості. Висновки: визначення аналітичних залежностей параметрів динамічної системи підресорювання корпусу та тиску повітря в шинах дає можливість розробки ефективного алгоритму регулювання швидкості зміни тиску. Відпрацювання алгоритму зміни тиску повітря в шинах у автоматизованій системі керування надасть можливість водієві і його пасажирам більш комфортно пересуватися на транспортному засобі незалежно від стану доріг або їх відсутності; подовжить пробіг шин до руйнування, скоротить час роботи компресора під навантаженням; знизить потужність, що витрачається двигуном на привод допоміжного обладнання.Предмет вивчення - процеси зміни тиску повітря в шинах колісного транспортного засобу в залежності від мікропрофілю дорожнього покриття. Мета дослідження - аналіз основних систем керування тиском в шинах та їх складу; вибір варіантів оптимального закону зміни тиску в шинах за умов покращення параметрів динамічної системи підресорювання корпусу КТЗ експлуатації машини в реальних умовах. Задачі: провести аналіз особливостей застосування колісного транспортного засобу у різноманітних дорожніх умовах; зробити огляд систем керування тиском повітря в шинах та їх розвиток; оцінити зв'язок параметрів динамічної системи підресорювання корпусу та тиску повітря в шинах колісного транспортного засобу; розробити алгоритм регулювання швидкості зміни тиску в автоматизованій системі керування. Методологічною основою дослідження стали загальнонаукові та спеціальні методи наукового пізнання. А саме: теоретичні положення аналітичної механіки - рівняння Лагранжа в узагальнених координатах - були використані для опису збуреного руху підресореної частини корпуса КТЗ та створення математичної моделі; порівняльний аналіз існуючих систем керування тиском повітря в шинах та аналіз їх розвитку був покладений в основу синтезу алгоритму керування тиском повітря в шинах КТЗ підвищеної прохідності. Отримані такі результати. Отримана аналітична залежність величини динамічного ходу амортизатора від швидкості зміни тиску в повітряній системі, яка покладена в основу алгоритму регулювання тиску повітря в шинах колісного транспортного засобу, дозволяє максимально враховувати швидкісні реакції підвіски на зміну мікропрофілю рельєфу місцевості. Висновки: визначення аналітичних залежностей параметрів динамічної системи підресорювання корпусу та тиску повітря в шинах дає можливість розробки ефективного алгоритму регулювання швидкості зміни тиску. Відпрацювання алгоритму зміни тиску повітря в шинах у автоматизованій системі керування надасть можливість водієві і його пасажирам більш комфортно пересуватися на транспортному засобі незалежно від стану доріг або їх відсутності; подовжить пробіг шин до руйнування, скоротить час роботи компресора під навантаженням; знизить потужність, що витрачається двигуном на привод допоміжного обладнання.
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.075 Mb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
15.

Денисенко С. А. 
Визначення умов відсутности банкрутства страхової компанії в моделі індивідуального ризику [Електронний ресурс] / С. А. Денисенко, В. Ю. Дубницький, О. І. Ходирєв, І. А. Черепньов // Інженерія природокористування. - 2019. - № 1. - С. 120-135. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Iprk_2019_1_18
Розглянуто історичний розвиток задачі страхування ризиків, пов'язаних з сільськогосподарською діяльністю. Показано основні наукові та організаційні спроби її розв'язання та стан підготовки фахівців страхової справи в Російський імперії наприкінці XIX та на початку XX ст. Наведено відомості про навчальні заклади, які на той час існували в Києві та Харкові і здійснювали підготовку відповідних фахівців. Умовою успішної діяльності страхової компанії на заданому часовому проміжку в роботі прийнято умову про те, що, активи компанії, до складу яких входять суми страхових премій і власний капітал, повинні перевищувати суму страхових виплат. Прийнято, що ймовірність запобігання банкрутству страхової компанії дорівнює ймовірності того, що сума страхових виплат не перевищить суму її активів. Для розв'язання задачі використано модель індивідуального ризику. Розглянуто такі підходи до розв'язання задачі: принцип очікуваного значення та принцип середньоквадратичного відхилення. Принцип очікуваного значення визначає величину активів страхової компанії, необхідну для її успішної діяльності, як величину, яка дорівнює к-кратному перевищенню середнього значення страхових виплат. Принцип середньоквадратичного відхилення визначає величину активів страхової компанії, необхідну для її успішної діяльності, як величину, яка дорівнює сумі середнього значення і r-кратній величині середньоквадратичного відхилення страхових виплат. Розв'язання поставлених задач розглянуто для наступних законів розподілу: нормального, логарифмічно нормального, гамма-розподілу, розподілу Вейбулла, зворотний розподіл Гаусса, розподілу Парето, розподілу Бурра, розподілу Дагума. Наведено фрагменти відповідних таблиць, необхідних для практичного вживання співробітниками страхових компаній.Розглянуто історичний розвиток задачі страхування ризиків, пов'язаних з сільськогосподарською діяльністю. Показано основні наукові та організаційні спроби її розв'язання та стан підготовки фахівців страхової справи в Російський імперії наприкінці XIX та на початку XX ст. Наведено відомості про навчальні заклади, які на той час існували в Києві та Харкові і здійснювали підготовку відповідних фахівців. Умовою успішної діяльності страхової компанії на заданому часовому проміжку в роботі прийнято умову про те, що, активи компанії, до складу яких входять суми страхових премій і власний капітал, повинні перевищувати суму страхових виплат. Прийнято, що ймовірність запобігання банкрутству страхової компанії дорівнює ймовірності того, що сума страхових виплат не перевищить суму її активів. Для розв'язання задачі використано модель індивідуального ризику. Розглянуто такі підходи до розв'язання задачі: принцип очікуваного значення та принцип середньоквадратичного відхилення. Принцип очікуваного значення визначає величину активів страхової компанії, необхідну для її успішної діяльності, як величину, яка дорівнює к-кратному перевищенню середнього значення страхових виплат. Принцип середньоквадратичного відхилення визначає величину активів страхової компанії, необхідну для її успішної діяльності, як величину, яка дорівнює сумі середнього значення і r-кратній величині середньоквадратичного відхилення страхових виплат. Розв'язання поставлених задач розглянуто для наступних законів розподілу: нормального, логарифмічно нормального, гамма-розподілу, розподілу Вейбулла, зворотний розподіл Гаусса, розподілу Парето, розподілу Бурра, розподілу Дагума. Наведено фрагменти відповідних таблиць, необхідних для практичного вживання співробітниками страхових компаній.
Попередній перегляд:   Завантажити - 611.185 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
16.

Рашкевич Н. В. 
Спосіб виявлення пожеж на території полігону твердих побутових відходів [Електронний ресурс] / Н. В. Рашкевич, І. А. Черепньов, І. О. Ковальов // Інженерія природокористування. - 2019. - № 3. - С. 102-109. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Iprk_2019_3_16
У ході роботи відмічена техногенна небезпека полігонів твердих побутових відходів (ТПВ), яка пов'язана з виникненням поверхових та підповерхневих пожеж. Для своєчасного попередження виникнення та поширення пожежі потрібно визначати горіння не тільки на поверхні, а й всередині тіла полігону. Встановлено, що існуючі способи виявлення інформаційних ознак пожежі при несприятливих метеорологічних або надзвичайних умовах характеризуються низькою оперативністю, достовірністю, повнотою. Запропоновано спосіб виявлення пожеж на території полігону ТПВ. Спосіб реалізується за допомогою тепловізійної камери, відеокамери, мікрохвильового радіометру, які розташовуються паралельно один одному на вишці з можливістю панорамного огляду. Результати спостереження приладів в різних спектральних діапазонах довжин хвиль спільно з даними кутового-азимутального вимірювача напрямку осей надходять до головного серверу, де шляхом накладання та співставлення підлягають фільтруванню та виключенню теплових перешкод. Виключення теплових перешкод та використання, як мінімум двох точок спостереження, підвищують вірогідність виявлення осередків горіння. Таким чином, реалізація запропонованого способу забезпечує в автоматичному режимі виявлення осередків пожеж на ранній стадії їхнього виникнення та інформаційну підтримку прийняття управлінських рішень локалізації та ліквідації факторів небезпек із мінімальним впливом на довкілля та людей.У ході роботи відмічена техногенна небезпека полігонів твердих побутових відходів (ТПВ), яка пов'язана з виникненням поверхових та підповерхневих пожеж. Для своєчасного попередження виникнення та поширення пожежі потрібно визначати горіння не тільки на поверхні, а й всередині тіла полігону. Встановлено, що існуючі способи виявлення інформаційних ознак пожежі при несприятливих метеорологічних або надзвичайних умовах характеризуються низькою оперативністю, достовірністю, повнотою. Запропоновано спосіб виявлення пожеж на території полігону ТПВ. Спосіб реалізується за допомогою тепловізійної камери, відеокамери, мікрохвильового радіометру, які розташовуються паралельно один одному на вишці з можливістю панорамного огляду. Результати спостереження приладів в різних спектральних діапазонах довжин хвиль спільно з даними кутового-азимутального вимірювача напрямку осей надходять до головного серверу, де шляхом накладання та співставлення підлягають фільтруванню та виключенню теплових перешкод. Виключення теплових перешкод та використання, як мінімум двох точок спостереження, підвищують вірогідність виявлення осередків горіння. Таким чином, реалізація запропонованого способу забезпечує в автоматичному режимі виявлення осередків пожеж на ранній стадії їхнього виникнення та інформаційну підтримку прийняття управлінських рішень локалізації та ліквідації факторів небезпек із мінімальним впливом на довкілля та людей.
Попередній перегляд:   Завантажити - 446.685 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
17.

Романюк В. А. 
Оцінка енергетичних характеристик квантово-оптичних засобів контролю вмісту викидів вихлопних газів автомобілів [Електронний ресурс] / В. А. Романюк, С. О. Стародубцев, А. А. Савін, І. А. Черепньов // Інженерія природокористування. - 2019. - № 4. - С. 57-61. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Iprk_2019_4_10
Проведено аналіз теоретичних основ лазерних вимірювань складу повітряного середовища та можливості його застосування в надзвичайних ситуаціях, спричинених викидами у великій кількості забруднювальних газів, аерозолів і мікрочастинок дизельними двигунами, двигунами внутрішнього згоряння автомобільного транспорту. Запропоновано метод розв'язання задачі оперативного моніторингу складу газів домішок та аерозолів в зоні контролю застосуванням єдиного комплексу лазерної вимірювальної апаратури. Найбільш перспективним методом діагностики забруднень повітря є дистанційні методи зондування. Серед дистанційних методів особливе місце займають лазерні методи. Одним із найефективніших засобів дистанційного моніторингу ступеня забруднення навколишнього середовища є лазерні монітори, звані також як лідари (по аналогії з радарами). Методи зондування поділяються, залежно від способу отримання інформації на: активні - при цьому об'єкти навколишнього середовища зондуються електромагнітним випромінюванням і пасивні, інформація отримується шляхом реєстрації результату взаємодії випромінювання природних джерел або власне випромінювання аналізованих домішок. Розглянуто можливість застосування лазерних засобів для оперативного контролю ступеню забрудненості навколишнього повітря вихлопами автомобільних двигунів. Приведено оцінки енергетичних параметрів лідару для виявлення типових забруднювальних компонентів.
Попередній перегляд:   Завантажити - 390.416 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
18.

Аболмасова Г. В. 
Комплексна екологічна оцінка впливу системи "автомобіль-дорога-середовище" на об’єкти навколишнього природного середовища [Електронний ресурс] / Г. В. Аболмасова, Л. А. Пісня, І. А. Черепньов, І. В. Калінін // Інженерія природокористування. - 2019. - № 4. - С. 75-85. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Iprk_2019_4_13
Розкрито комплексний підхід до оцінки впливу діяльності автомобільної дороги на навколишнє природне середовище, який базується на застосуванні методу аналізу ієрархії (МАІ) Т. Сааті та реалізує експертно-аналітичний підхід. У результаті дослідження розроблено складну чотирирівневу ієрархічну структуру у вигляді просторової системи автомобіль - дорога - середовище (АДС). Побудова ієрархічної структури впливу надає можливість наглядно-просторово зрозуміти всі взаємовпливи елементів та їх взаємозалежність. Рівні ієрархічної структури побудовано у вигляді логічного концепту: "мета >>= субкритерії оцінки >>= фактори впливів >>= параметри впливів >>= складові довкілля, що зазнають впливу". Значення вагових коефіцієнтів, отриманих у результаті експертно-аналітичного оцінювання застосуванням програми розрахунків, що реалізує МАІ надало можливість зробити висновок у доцільності врахування біотичної складової придорожнього простору, що до цього часу не враховувалося. Значення отриманої оцінки загального впливу від діяльності АДС на живі організми склало 50,86 %, тому оцінювання забруднення повітря, води та грунту без урахування біотичної складової не є достатньою та об'єктивною. Зазначено, що розроблений комплексний ієрархічний підхід до оцінки АДС із застосуванням МАІ потребує подальшого уточнення кількісних характеристик впливу на складові довкілля шляхом лабораторних досліджень біотичних компонентів і грунту придорожнього простору за стандартизованими методиками.
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.044 Mb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
19.

Фесенко Г. В. 
Використання комбінаторного підходу до оцінки живучості флоту безпілотних літальних апаратів при виконанні ним моніторингу потенційно небезпечних об’єктів [Електронний ресурс] / Г. В. Фесенко, Г. А. Ляшенко, І. А. Черепньов // Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства імені Петра Василенка. - 2019. - Вип. 203. - С. 152-154. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vkhdtusg_2019_203_55
Запропоновано комбінаторний підхід до оцінки живучості флоту безпілотних літальних апаратів як асоціативної системи з урахуванням припустимого рівня збитків.
Попередній перегляд:   Завантажити - 361.536 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
20.

Ненастіна Т. О. 
Електродні матеріали для водневої енергетики [Електронний ресурс] / Т. О. Ненастіна, М. В. Ведь, М. Д. Сахненко, С. І. Зюбанова, І. А. Черепньов // Інженерія природокористування. - 2020. - № 1. - С. 6-12. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Iprk_2020_1_3
Електроосадження сплавів молібдену, вольфраму та цирконію з кобальтом із білігандних електролітів на імпульсному струмі надало можливість отримати композиційні покриття з унікальним поєднанням фізико-хімічних властивостей, недосяжних при використанні інших методів нанесення. Окрім складу отриманих композиційних електролітичних покриттів (КЕП) на каталітичне виділення водню впливають характеристики їх поверхні, зокрема рельєф і морфологія. Дослідження топографії поверхні проведено за допомогою сканувального атомно-силового мікроскопа контактним методом. Порівняно топографію поверхні осаджених покриттів і показано, що найбільш рівномірно розвиненими та мікроглобулярними є композити складу Co-Mo-WOx і Co-Mo-ZrO2. Електролітична реакція виділення водню є багатостадійним процесом, тому для встановлення каталітичної активності композиційних сплавів на основі кобальту необхідно визначити механізм, за яким відбувається даний процес. Оцінку електрокаталітичних властивостей КЕП на основі сплавів кобальту різного складу здійснено на підставі аналізу різної кислотності. Визначено постійні Тафеля, коефіцієнти переносу, густин у струму обміну для електрохімічного виділення водню на КЕП сплавами кобальту. За величиною струму обміну електрохімічної реакції виділення водню на покриттях Co-Mo-WOx, Co-Mo-ZrO2, Co-W-ZrO2 встановлено їх високу електрокаталітичну активність у порівнянні з індивідуальними металами та бінарними сплавами. Встановлено, що електровідновлення водню на композиційних сплавах кобальту протікає за механізмом Фольмера - Тафеля з уповільненою стадією рекомбінації. Запропоновано схеми реакцій, за якими протікає відновлення водню, якщо проміжним продуктом загального процесу є гідриди металів.
Попередній перегляд:   Завантажити - 577.861 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
...
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського